2010-07-18

Magnus Kärnbo

Du finns i mina tankar, dag som natt.
Livet går vidare i ett tyst fördärv...
Jag vill kunna säga till dig att jag älskar dig.
Men istället skriver jag detta på denna skitsida.
Krypa upp i en trygg famn.
Sebastians famn.
Det är skönt.
Men jag har sagt det förut och säger det igen.
Ingenting kan göra detta bra.

Blott ett minne?
Att du inte finns här med oss. Det finns inte!
Det här händer runt omkring en hela tiden.
Är det rädslan som har gjort att man aldrig
tidigare riktigt kunna sett det?
Den här smärtan är oumbärlig.
Någon ska få betala ett pris för detta.
Du ligger i ett kallt hus.
Du är lika kall du.
Men ditt otroligt varma hjärta
kommer alltid att leva vidare i mig.

1 kommentar:

  1. Hela Nordens järnvägsarbetare saknar Magnus just nu, killar som vart hemma från jobbet pga sorgen av Magnus bortgång, jag själv jobbade enbart med han en dag men märkte att det var en superhärlig kille!

    Ta hand om er och va rädda om er!

    Största varmaste hälsningar
    Strukton Rail Skåne

    SvaraRadera